مقالات مقالات .

مقالات

کاربرد لیفتراک


البته به کار بردن لیفتراک در هر شغلی که محصول در آن وجود دارد و حتما بار‌هایی باید حمل شوند بسیار ضروری خواهد بود.
برای این که بتوانید نیاز خود را برای جا به جایی تامین کنید باید از لیفتراک مناسب برای کار خود استفاده کنید.

انواع لیفتراک موجود در بازار
لیفتراک بالابر
لیفتراک صنعتی
لیفتراک مخصوص انبار
یکی از لیفتراک‌هایی که بیشتر در کارخانجات از آن بهره می‌برند لیفتراکی است که در انبار کاربرد دارد.
کالا‌هایی که به صورت بسته بندی شده وجود دارند در سطحی که محل گذاشتن بسته‌ها است و برای لیفتراک ساخته شده است قرار داده می‌شود البته اندازه آن بسیار بزرگ نیست.

اندازه دستگاه به صورت استاندارد و برای حمل بار‌های استاندارد خواهد بود البته بار‌ها خود حجم زیادی دارند در هر صورت دستگاه لیفتراک به راحتی می‌تواند آن را جا به جا کند. لیفتراک‌هایی که در صنعت به کار برده می‌شوند می‌توانند وزن بیشتری را جا به جا و تحمل کنند و از قدرت بیشتری برای ساختار آن‌ها در نظر گرفته شده است.

ماشین لیفتراک

لیفتراک جانبی
یکی از لیفتراک‌هایی که از خانواده لیفتراک انبار به حساب می‌آید، لیفتراک جانبی می‌باشد. کاربرد لیفتراک در تولیدی‌ها و تاسیسات مهم است.
این لیفتراک برای انبار‌هایی که دارای قفسه است مناسب خواهد بود بنابراین بدون این که نیازی به چرخش برای دستگاه لیفتراک جانبی وجود داشته باشد به راحتی می‌تواند انعطاف خوبی را ایجاد کند و بار را در هر قفسه تخلیه نماید.
قابلیتی که برای این دستگاه وجود دارد بیشتر برای مکان‌هایی مناسب است که فضای کافی برای تخلیه بار در آن‌ها وجود ندارد و از راهرو‌های باریک ساخته شده‌اند. بار‌هایی که برای لیفتراک جانبی مناسب است عمدتا از الوار و لوله خواهند بود.

لیفتراک بالابر
این ماشین یکی از مورد علاقه‌ترین ماشین‌ها در صنعت بار است در این مورد باید گفت که ماشین لیفتراک بالابر می‌تواند تعادل خود را در هنگام زدن بار حفظ نماید. همین طور دارای بازوی کششی در تجهیزات خود نیست و این گزینه مثبتی برای لیفتراک خواهد بود زیرا توانسته است توانایی حرکت به شکل مستقیم را بر روی بار اجرا کند.

انواع لیفتراک بالابر
لیفتراک چرخشی
لیفتراک ایستاده
گاهی اوقات راننده نیاز به چرخش پیدا می‌کند بنابراین بهره مندی از ماشین لیفتراک چرخشی می‌تواند گزینه خوبی باشد زیرا این قابلیت را دارد که بتواند در هر زمان و مکانی به قسمت‌های متفاوت محیط چرخش داشته باشد و این مطلب باعث بهتر شدن عملکرد راننده در هنگام کار خود نیز می‌شود.
لیفتراک ایستاده تنها می‌تواند دو حرکت را انجام دهد که البته بستگی به کاری که برای آن در نظر گرفته شده است کارایی‌های خود را می‌تواند داشته باشد.
در هر حال به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند و برای قفسه‌هایی که در قسمت‌های انتهایی قرار دارند مناسب است زیرا به راحتی می‌تواند ارتفاع زیادی را طی کند و به سمت بالا حرکت داشته باشد. با این حال تعادل خود را از دست نمی‌دهد زیرا میزان سنگینی که برای دستگاه ایجاد شده است باعث شده که تعادل دستگاه رعایت شود.

ماشین لیفتراک
لیفتراک مناسب برای ساخت و ساز
این نوع از لیفتراک از اندازه بزرگ‌تری نسبت به لیفتراک‌های دیگری که معرفی شد دارد با این حال این دستگاه می‌تواند برای ساخت و ساز نیز کاربرد داشته باشد.
ساختمان‌سازی یکی از کار‌هایی است که نیاز به لیفتراک را بیش از بیش مشخص می‌کند زیرا در ساختمان‌سازی مخصوصا برای ساختمان‌هایی که دارای ارتفاع هستند و از چندین طبقه تشکیل شده‌اند به کار بردن لیفتراک مناسب برای جا به جایی برخی از تجهیزات امری بس ضروری خواهد بود.
در هر صورت بار‌های سنگین مانند:

آهن
الوار
سنگ و بتون
را به راحتی می‌تواند جا به جا کند و در مسیر‌هایی که دارای ارتفاع هستند نیز به کار ببرند به این شکل کار خود را می‌توانند به درستی انجام دهند.
تنظیماتی که برای این ماشین انجام شده است به صورتی است که قرار دادن تجهیزات در محل و مکان مناسب را با دقت زیادی انجام می‌دهد.

لیفتراک صنعتی
لیفتراک صنعتی توانسته است ظرفیت‌های زیادی را در خود بگنجاند یکی از ظرفیت‌ها خصوصیاتی است که برای لودر به کار برده می‌شود. در این صورت ترکیبی از جرثقیل را در ساخت آن می‌توان مشاهده کرد.
لیفتراک صنعتی قابلیت بیشتری نسبت به لیفتراک‌هایی که در انبار به کار برده می‌شوند را دارا می‌باشد و می‌تواند بار‌های سنگین را با حفظ تعادل از زمین بلند کند.
این نوع از لیفتراک می‌تواند زوایای دشواری را که در جا به جایی بار امکان دارد وجود داشته باشد را به راحتی مشخص کند و بار‌های فوق سنگین را نیز به راحتی از زمین بلند کند و در جای خود قرار دهد. قابلیت‌هایی که برای دستگاه لیفتراک بیان شد در دنیای امروزی به شدت به آن‌ها نیاز است.
در هر صورت صنعت و بازار رشد‌های زیادی داشته‌اند و دستگاه لیفتراک توانسته است به عنوان یکی از ابزار‌های کاربردی در حمل و جا به جایی محصولات و بار‌های سنگین مفید واقع شود و نقش پررنگی را در کارخانجات و موسسات تولیدی ایجاد کند.
بیشترین کاربرد این ماشین‌ها نیز در کارخانه و مراکز تولیدی است که کالا‌های زیادی را تولید می‌کنند و این کالا‌ها از وزن بسیار بالایی برخوردار هستند که انسان به راحتی نمی‌تواند آن‌ها را جا به جا کند.
در هر صورت لیفتراک به عنوان یک نیروی کمکی قدرتمند در کنار انسان توانسته است که نقش آفرینی زیادی را به خرج دهد.
ساخت لیفتراک بیشتر به کشور‌های آسیایی برخواهد گشت. کره یکی از سازندگان دستگاه‌های لیفتراک است که توانسته است این دستگاه را به کشور‌های دیگر جهان نیز صادر کند که بیشترین مصرف کننده این دستگاه‌ها کشور ایران است که در صنعت از آن بیشترین بهره را برده است.

منبع:https://neginrah.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۰:۱۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)