مقالات مقالات .

مقالات

لیفتراک


شرکت لیفتراک تویوتا توانست با ساخت لیفتراک های جک پالت – استاکربرقی – پالت تراک- ریچتراک بار دیگر خود را در بازار عرضه نمایید.
کیفیت محصول های تولید شده به وسیله این شرکت در جهان یک در12سال به صورت متداول دریافت کند.
لیفتراک چیست؟
خودرویی برای حمل و نقل و جابه جایی بارها با یک دکل و شاخک که خارج از اندازه در پالت باشند از کمکی به اسم لیفتراک در سالن ها کارخانه مورد استفاده می باشد.
با توجه به نوعی فعالیت دارایی سوخت های گازی یا برقی - بنزینی می باشند.
ظرفیت لیفتراک روی پلاک آن طبق میزان مجاز بودن حمل بار درج می گردد.
تمامی تجهیزاتی که به وسیله شرکت تولیدکننده لیفتراک طبق استانداد برای حمل و جابه جایی بارها به دکل یا شاخک آن اضافه می گردد و مواردی که قابل نصب می باشد به شرح: رول گیر- بغل گیر- بشکه گیر- کارتن کلمپ- ساید شیفت- فورک پوزیشنر- بلوک گیر-دارم لودر می باشند.
قبل ازاینکه بخواهید روشن کنید خوردولیفتراکی را نکاتی ذیل را رعایت نمایید:
تایرها و فشارباد را کنترل نمایید.
از محکم بودن پیچ چرخ ها اطمینان حاصل کنید.
آب رادیاتوررا باز کنید و اگر کم بودآن را پر کنید.
روغن موتور چک شود و درصورت روغن ریزی حتما به یک تعمیر کار نشان دهید.
ترمزدستی وبوق خودرو را بررسی کنید.
ازاینکه دکل و سیستم هیدرولیک درست کار می کند مطمئن شوید.
اگر قصد استفاده از لیفتراک گازی رادارید حتما از سالم بودن سیلندرهای گازوشیلنگ مربوط به استارت زدن مطمئن شوید.
از ایمن بودن شاخک ها و قفل مورد استفاده آگاه شوید می توانید در موارد فوق به این اطمینان برسید: اول فاصله بین لبه دو شاخک بیشتر از شش میلی متر نباشد دوم دکل بیشتر از ده درصد سمت پاشنه نباید دچار سایدگی و کج شدن در شاخک باشد.
لیفتراک انواع مختلفی مانند لیفتراک برقی – لیفتراک دیزلی – لیفتراک دو گانه سوز دارند که هر کدام ازاین لیفتراک ها کاربرد های خاص خود را دارد.
لیفتراک برقی:این مدل ازلیفتراک در محل های سر بسته کارخانه کاربرد دارند و به دلیل سر و صدای و کم و سوخت برقی استفاده می شود. لیفتراک برقی یک موتور الکتریکی داردبرای به دست آوردن انرژی مورد نیاز خود از باطری استفاده می کند.
لیفتراک دیزلی: این گونه از لیفتراک ها به دلیل شکل احراق موتور دیزل نبست به بنزینی از قدرت بالاتری استفاده می کند در انبارها کاربرد دارند.
لیفتراک دو گانه سوز:به دلیل طراحی خاصی این مدل لیفتراک ها دارند از سوخت بنزین و گازبرای تامین فعالیت استفاده می نماید و آلودگی خیلی کمی و صدای موتور پایینی داردو برای محیط هایسرپوشیده مانند انبارها و سوله ها بسیار مناسب می باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۳:۳۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)